23948sdkhjf

Dachser: Vi kører også om natten

| Af Jesper B. Nielsen | Tip redaktionen om en historie

For Dachser er Øresundsbroen et vigtigt element i virksomhedens faste rutenetværk. Det fortæller filialchef Peter Hut fra Dachser i Hvidovre.

- Broen gør, at vi har fleksibilitet i planlægningen af trafikkerne, siger han.



- Vores biler har faste afgangstider, og vi kommer altid ud i de små marginaler. Det er mere værdifuldt for os, at vi kan bruge et kvarter mere på terminalen, end at chaufføren venter et kvarter på færgen i Helsingør. Når vi skal nå til Stockholm, kan et kvarter betyde en hel del.

- Vi bruger også færgen ved Helsingør-Helsingborg. Den er ikke helt skåret væk; men broen er virkelig værdifuld for os, især også vores placering taget i betragtning. 

- Jeg er overbevist om, at Øresundsbroen har skabt mere handel mellem Sverige og Danmark. Vi har fået flere varer at køre med. Desuden betyder broen også, at vi kan tiltrække medarbejdere fra Malmø-området. Vi har faktisk en del svenske pendlere ansat.

Da der kom nye priser på modulvogntog den 1. januar 2020 sprang Dachser til næsten med det samme.

Læs også: Rekord for Dachser i Norden

- Vi havde i længere tid overvejet at køre med modulvogntog, men vi syntes ikke, at vi havde gods nok. Da modulvogntog så kom til at koste det samme som en almindelig trailer, slog vi til - og der gik ikke lang tid, så var vogntoget fyldt op, siger Peter Hut, som også er glad for de nye lave nattakster.

- Med de afgangstider, vi har i vores netværk, er vi nødt til at køre om natten. Derfor er vi glade for, at det er blevet billigere.

Hold dig opdateret med Transportmagasinet

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


JOB i FOKUS

Forsiden lige nu

Alpi investerede flittigt i 2019

N&K Spedition gik frem trods bølgegang i markedet

Dansk transportkoncern får bøde for levering af kopimøbler

DSV opfører Europas største logistikcenter ved Horsens

Vejpakken: Hjem til familien hver fjerde uge

Nyhedsbrev

9.178 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Vejpakken mangler kun formalia

Online Avis Arkiv

Fragttrafikken er blevet et stort hit på Øresundsbroen

En lastbil - 3.500 overkørsler

Dachser: Vi kører også om natten

Direktør om krisen: - Vi skal ikke klynke

DSV: Broen har en kæmpe betydning

Detailgigant får ny logistikpartner

Analyse: Fortsat fremgang for transport

2019 blev et positivt år for et stort flertal af de transport- og vognmandsvirksomheder, der har har offentliggjort deres årsregnskaber

Speditør skar 8 pct. af omsætningen: - Ingen er tjent med halve løsninger

Tilskud på 90 pct. til nye lærlinge

Trepartsaftale om at bruge formuen i Arbejdsgivernes Uddannelsesbidrag, så erhvervslivet finder plads til lærlinge

Vejen er banet for klimaplan for transportbranchen

DSV: Andet kvartal gik bedre end ventet

Herning-speditør har strømlinet forretningen

Flere køletrailere til NTG

H. Daugaard tjente mere i omtumlet marked

Priskrig i branchen mærkes også i Nordjylland: - Ingen dans på roser

Vendelbo Spedition om chaufførmangel: - Det kan vi ikke genkende

Nordjysk speditør satser stort på nichetransport

Vi undgår fejl og sparer tid

Nordjysk transportfirma gentager millionoverskud

Se alle Medlemmernes egne nyheder

En emballage der gør en forskel

Releaseplan for Wave 2 af Dynamics 365 og Power Platformen

HUSK! Vi har åbent som normalt hele sommeren!

Lej dit løftegrej hos Carl Stahl A/S

Simpel og sikker

Er du leverandør til Banedanmark?

Kel-Berg tiptrailer med suge/blæs til Ølsted & Allested

Sommerferie – men vi holder åbent

Leverandørsamarbejde er en tillidssag for Lindab

Produktnyhed hos Carl Stahl A/S: Ergolash surringer

Niels J. Philipsen Transport A/S nye Kel-Berg hejseladskærre

ISO 14001 Inspirationsseminar

NOS A/S – din faldsikrings specialist.

NOPA kærre leveret til Arkil

Vi bygger en Kran App - vil du hjælpe os?

Anna bygger outlet-butik til designmøbler

To identiske opbygning til Marius Pedersen A/S

Hvad er Dyneema®?

Hvorfor er der en blå label på dit løfteudstyr?

Løfteposer og værktøjsholdere hos Carl Stahl A/S

Kel-Berg tiptrailer 37 m3 leveret til Obel Transport A/S

Kransen vajer smukt over byggeriet

Sidste chance for nedsat pris til udbudskonferencen i Aarhus

Gratis e-fakturering - e-conomic sætter ny standard

Lancering af MELFA Assista

Send til en kollega

0.172