23948sdkhjf

Fragtmand rundede 100 år: Afslutter jubilæumsår i fin form

Peder Olsen & Søn i Odense kunne i 2019 fejre, at virksomheden har rundet sit første 100-års jubilæum i fin form. Direktør Henrik Olsen fortæller, at jubilæet blev festliggjort med en stor reception, og det gode humør bør kunne strække sig yderligere et par grader, når man ser på årets økonomiske resultater.

Således kom fragtmandsvirksomheden ud af 2019 med et overskud på 2,7 mio. kr., mod 1,7 mio. kr. året før. Driftsresultatet steg fra 2,2 til 2,8 mio. kr. og egenkapitalen er forbedret fra 10,9 mio. kr. i 2018 til 13 mio. kr. i 2019.

- Vi lavede et godt resultat i 2019, og det er en kombination af mange små ting, vi får til at passe sammen. Til sammenligning var vi i slutningen af 2017 ude og overtage fragtmanden i Svendborg, og derfor var 2018 meget præget af at køre det på plads, siger Henrik Olsen til Transportmagasinet.

God aktivitet trods krisetid
Corona-krisen faldt sammen med virksomhedens traditionelle højsæson, og det har været med til at afbøde lidt af konsekvenserne, vurderer direktøren:

- Grundlæggende har vi haft pænt at lave, på trods af krisen. Normalt siger vi, at sæsonen begynder at rykke omkring påskeferien, og dermed er den nedgang, vi kunne have haft, blevet udlignet - og måske endda med en lille stigning, fordi mange har gået hjemme og er kommet i tanke om, at de skulle have et nyt drivhus eller nogle nye havemøbler, når nu de havde tid til at sidde i dem.

Han mener, at virksomheden har stået stærkere gennem krisen, blandt andet fordi jubilæumsfejringen har skabt sammenhold.

- Vi holdt en kæmpe reception, og det engagement, vi havde sidste år, har gjort, at vi er blevet en mere sammentømret virksomhed. Vi holdt en fest og fejrede det, det har bragt os tættere sammen, og den holdånd har vi brug for i forbindelse med corona-krisen, siger Henrik Olsen.

Vant til det uforudsigelige
Når det kommer til forventningerne til 2020, så er han som så mange andre virksomhedsledere i Danmark lidt forsigtig med at komme med de store spådomme.

- De resultater, vi har haft i de første måneder i år, ser gode ud, så lad os håbe, at vores lille butik klarer sig godt igennem, siger han og henviser til, at nedgang i industrien kan være med til at gøre det vanskeligt for fragtmændene.

Alligevel er han fortrøstningsfuld:

- Fremtiden er rigtig svær at spå om, og det er kun blevet sværere i år. Men jeg har en tiltro til, at fordi vi i vores branche og hverdag er vant til at tilpasse os hele tiden - fordi der er store udsving i, hvor mange forsendelser, vi behandler fra dag til dag - så bliver det her også et spørgsmål om tilpasning. Vi er vant til at manøvrere i det uforudsigelige, og det ser ud til at vi kommer igennem med skindet på næsen, siger direktøren til Transportmagasinet.

Peder Olsen & Søn. Fragt- og Vognmandsforretning. Odense A/S
mio. kr. 2019 2018
Bruttofortjeneste 45,8 45,4
Resultat af primær drift 2,8 2,2
Resultat før skat 2,7 1,7
Årets resultat 2,1 1,5
Balancesum 38,8 42,9
Egenkapital 13,0 10,9
Antal ansatte 92 91
Regnskabsåret blev afsluttet 31. december 2019.
Hold dig opdateret med Transportmagasinet

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


JOB i FOKUS

Forsiden lige nu

Onsdag er knald eller fald for chaufførerne på Europas veje

Hvis et ændringsforslag bliver stemt igennem, så falder EU's vejpakke. Det vil være tragisk, mener politiker

Kommune varsler tilsyn med overnatningslokaler i transportbranchen

20 ejendomsejere i Padborg er udvalgt til at få tilsynsbesøg fra Aabenraa Kommune i løbet af august

Hollandsk politi afslører torturcontainere brugt af kriminelle

Alpi investerede flittigt i 2019

Danske Vognmænd ekskluderer transportselskab

På grund af mistanke om ulovlig cabotagekørsel smides selskab ud af branchefællesskab

Nyhedsbrev

9.178 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Udrykningskøretøjer undgår nu stærekassebøder

Rigspolitiet har fundet en løsning for uretmæssige stærekassebøder

Online Avis Arkiv

Fødevarestyrelsen: Lastbiler kan slæbe svinepest med ind i Danmark

Nyt logistikcenter får op til 300 flere lastbiler til Horsens dagligt

Når DSV's nye logistikcenter i Lund står færdigt i 2026, forventer koncernen, at antallet af lastbiler, der dagligt kører til og fra det nye hovedsæde, stiger fra 700-800 til 800-1000

Scania åbner køreskole i Ishøj

Lastbilchauffører kan nu tage uddannelse direkte hos lastbilleverandør

Færre lastbiler bliver indregistreret

Der kom 260 nye lastbiler på vejene i juni, hvilket er 67 pct. færre end i samme måned sidste år

Ny V8’er til Herlufmagle

Rørby Johansens nye Scania R 580 V8 8x4*4 med JOAB-opbygning

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Transportmagasinet udkommer også i sommerferien

Grenaa Havn i ny udvidelse

Hejselad til Vojens

Demstrup ser fremad efter udfordrende år

En lastbil er ikke bare en lastbil...

En lille Scania P 280 til vinduesfabrikken HåndværkerVinduet i Sundby Mors

Biodiesel på seks Q8-stationer

Nye leveringer

Herover er et udvalg af de seneste leveringer.

Dansk transportkoncern får bøde for levering af kopimøbler

N&K Spedition gik frem trods bølgegang i markedet

Postnord får millionbeløb af staten til at dække postomdeling

Fynsk fragtmand fejrer 40-års jubilæum: Henrik er tredje generation

DSV opfører Europas største logistikcenter ved Horsens

Hjælper med at reducere brændstofforbruget

Vejpakken: Hjem til familien hver fjerde uge

Se kortet: Her er risikoen for fartbøder størst

Mærsk bag nyt institut: Skal gøre skibsfart klimaneutral

Ny overenskomst på plads mellem Krifa og ITD Arbejdsgiver

ATL: Chauffører på svinetransporter straffes for hårdt

Vejen er banet for klimaplan for transportbranchen

EU udsætter frister på kørekort og tilladelser

ITD: Affaldsaftale er et skridt mod flere udbud og fri konkurrence

Danmark får enormt grønt brintanlæg - Holland betaler

Nyt Proshop-lager får 70 robotter

Ny administrerende direktør til MAN Danmark

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Hejs og montering af vinduer med C10 minikran

3D-felt øger opmærksomheden på fodgængere

Ny kran, ude eller inde? Vi er klar - Fyns Kran Udstyr A/S

NOS A/S - din specialist i test og eftersyn.

Kel-Berg tipkærre fra Lastas til Vognmand Klaus Wolf

En emballage der gør en forskel

Releaseplan for Wave 2 af Dynamics 365 og Power Platformen

HUSK! Vi har åbent som normalt hele sommeren!

Lej dit løftegrej hos Carl Stahl A/S

Simpel og sikker

Er du leverandør til Banedanmark?

Kel-Berg tiptrailer med suge/blæs til Ølsted & Allested

Sommerferie – men vi holder åbent

Leverandørsamarbejde er en tillidssag for Lindab

Produktnyhed hos Carl Stahl A/S: Ergolash surringer

Niels J. Philipsen Transport A/S nye Kel-Berg hejseladskærre

ISO 14001 Inspirationsseminar

NOS A/S – din faldsikrings specialist.

NOPA kærre leveret til Arkil

Vi bygger en Kran App - vil du hjælpe os?

Anna bygger outlet-butik til designmøbler

To identiske opbygning til Marius Pedersen A/S

Hvad er Dyneema®?

Hvorfor er der en blå label på dit løfteudstyr?

Løfteposer og værktøjsholdere hos Carl Stahl A/S

Send til en kollega

0.173