23948sdkhjf

Investerede i nyt køleanlæg: - Vi var skeptiske

Da de fik præsenteret brændstoftallene på det nye Advancer-anlæg, var både Thomas Henriksen og Steen Nelting skeptiske

Det er næsten for godt til at være sandt. Det er vist lidt for meget til den gode side.

Det var den første reaktion fra direktør Thomas Henriksen og Steen Nelting fra KH OneStop, da de fik præsenteret brændstoftallene for Thermo Kings nye Advancer-anlæg.

- Jeg vil gerne indrømme, at vi var skeptiske, gentager Steen Nelting.

- Man plejer at tale om forbedringer på tre-fire procent, når der kommer et nyt produkt. Her talte man om forbedringer i brændstofforbruget på 30 procent. Så da vi fik det første Advancer-anlæg hjem, monterede vi det på en trailer for at teste det, inden vi præsenterede det for kunderne. Vi ville se præstationerne med vores egne øjne i forhold til vores SLXi-anlæg og et par af vores konkurrenters.

- Vi satte dem til at køre på hver sin trailer i 11 timer uden afbrydelse, hvorefter vi målte deres brændstofforbrug. Det var nok til at se, at Thermo King havde talt sandt. Advancer brugte faktisk 31 procent mindre end vores nuværende anlæg og endnu mindre i forhold til vores to konkurrenter.

- Det er det bedste anlæg, vi nogen sinde har set, siger Steen Nelting - og for at der ikke skulle opstå tvivl, brugte vi samme måleudstyr, som man bruger i pharma-industrien til GDP mappings. Det er altså meget nøjagtigt udstyr.

- Vores anlæg havde også den hurtigste "pull down" - altså den tid der bruges for at nå den ønskede temperatur på termostatindstillingen.

- Et køleanlæg kører i gennemsnit 2.000 timer hos en dansk køletransportør. Derfor siger vi, at merprisen på Advancer er tjent hjem i løbet af maksimalt 24 måneder. Bruger man kølemaskinerne mere, går det hurtigere med at tjene merprisen hjem.

Demonstration hos kunder

Advancer modellerne er introduceret til det danske marked ved Road Shows som er afholdt i henholdsvis Padborg, Vejle, Brabrand, Ålborg, Brøndby og Odense og med denne viden om brændstofbesparelserne i bagagen begyndte KH OneStop at holde demonstrationer hos interesserede vognmænd og transportfirmaer hen over sommer og efterår.

- Vi tog ganske enkelt et Advancer-anlæg med ud til kunden og tilbød at lave en sammenligning med hans egen kølemaskine, siger Steen Nelting.

- Det har vi haft stor succes med. Når året er omme har vi som minimum solgt 100 anlæg. Jeg er overbevist om, at Advancer vil stå for 50 procent af vores salg om et års tid; men jeg håber, at vi ikke kun stjæler kunder fra vores SLXi-salg, men også får en større markedsandel fra konkurrenterne.

- Det vi har solgt til indtil videre viser, at over halvdelen af kunderne er nye. Vi har også fået mange gamle kunder, som var skiftet over til andre anlæg, tilbage. Og det, der har gjort udslaget, er den brændstoftest, vi kører ud og laver. Så det vil vi fortsætte med.

- Det er måske stort apparat at stille op og lave denne brændstoftest hos kunden, men det er en god investering - og når vi nu har noget virkelig banebrydende, skal vi turde vise det. Det er nu, vi har muligheden for at vinde nogle nye kunder, slutter Thomas Henriksen.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094