23948sdkhjf

Har købt 21 DAF-lastbiler på fire år

| Af Jesper B. Nielsen | Tip redaktionen om en historie

Dansk BioTransport i Holstebro har netop modtaget DAF-lastbil nummer 18 og 19. Endnu to er på vej inden årsskiftet

Inden året er omme, vil ESA Trucks Danmark have leveret 21 DAF-lastbiler til Dansk Biotransport i Holstebro på fire år. DAF nummer 18 og 19 er netop leveret. Nummer 20 og 21 kommer inden årsskiftet.

De 21 DAF’er repræsenterer ni forskellige modeller, som bliver specificeret specielt til vognmandsfirmaets mange forskellige behov.



- Vi kører både inden- og udenrigs, med trækkere og forvogn/hængere, med lette og tunge læs. Derfor er det vigtigt, at vi får specificeret bilerne til opgaverne, siger vognmand og medindehaver af Dansk BioTransport, Leo Andersen.

- De to nyeste DAF’er er XF 530 twinsteer 6x2/4-trækkere. Dem har vi nu fire af, og de har overrasket positivt på brændstoføkonomien takket være perfekt afstemt drivline til vores kørselsopgaver.

Virksomheden råder over en vognpark på cirka 30 trækkende enheder, heraf er langt de fleste af mærket DAF. Der er er både XF og CF’ere, trækkere og forvogne, 2-, 3 og 4-akslede.

- Vi kører både med kran, kompressor, tip, walking floor mv. Der er næsten ikke to, der er helt ens, siger Leo Andersen.

Læs også: Konfigurér din DAF i 3D

- Et fællestræk ved alle biler er dog, at de er røde, og at de er udrustet med kraftudtag. De skal kunne klare sig selv ved aflæsning hos kunderne. Derfor har de kraftudtag til at pumpe, blæse, løfte eller tippe godset af.

Dansk BioTransport fortsætter politikken med at køre på langvarige servicekontrakter hos de autoriserede DAF-værksteder. Den beslutning skyldes, at Dansk BioTransport lukkede sit eget værksted for fire år siden.

- VI handler vores biler hos ESA i Kolding, og vi får udført service både hos ESA i Kolding og Padborg, hos KLC i Kolding og hos AMC i Aarhus, Randers og Hobro. Det er chaufførens bopæl, der afgør, hvor det er bedst for os at køre til service, slutter Leo Andersen.

Dansk BioTransports lastbiler kører fra 100-120.000 km om året indenrigs og 150-160.000 km om året på eksport. Bilerne udskiftes hvert 5-7 år afhængig af kørselsopgave, hvor nogle af specialopbygningerne med bl.a. kompressor overføres til nye chassiser og dermed kører dobbelt så længe, inden de skydes af.

Mere om: DAF | Dansk BioTransport
Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Branchen: Det er en stor sejr for danske vognmænd

Nyt køretøj suger huller i vejen

Chauffør kørte på vognmands førerkort

Polske mænd tiltalt for millionkup mod lastbil

Røde partier presser på for roadpricing

Nyhedsbrev

8.822 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

BMS sætter rulleskøjter på 23 meter højt fyrtårn

Online Avis Arkiv

EU åbner undersøgelse af statsstøtte til Postnord

Danmark og Sverige undersøges af EU for statsstøtte til PostNord i strid med EU's regler

Vognmand og chauffør står til bøder for over 100.000 kroner

Iveco varmer op til Le Mans fra Skagen til København

Leman afslutter stort udbud på 68 nye trailere

Blue Water ekspanderer i øst

Statsstøtte til Femern kommer igen under lup

Politiet advarer: Bølge af tyverier fra varebiler

Nyt fra bestyrelser og direktionsgange

Volvos Vera har fået sin første selvkørende opgave

Nye leveringer

Direktør fejrer 25 år

Skagen Havn underskriver kontrakt om etape 3-udvidelsen

Skagen Havn har valgt Per Aarsleff A/S som entreprenør på etape 3-udvidelsen af havnen. Udvidelsen er den største i havnens historie og forventes at koste 500 mio. kroner

Efter skraldekonflikt: Samarbejdet slutter til august

Frederikshavn Forsyning og Remondis har indgået opsigelsesaftale

Flere unge omdelere til Nordjyske

Rekordmange tager vandvejen til Folkemødet

Leman: - Flere opkøb på vej

ITD til ny regering: - Hold vågent øje med Postnord

DLG samler transport og lager i Taulov

Rejsegilde på stort logistikcenter i Taulov Dry Port.

Kanonkonge fik ny kanon

Ny 3-akslet til vognmand fra Høng

SpaceInvader i nordisk Top-50

Hvad er WLTP?

Færre sælgere i autobranchen

Kunstig intelligens på vej i transportbranchen

Nye smarte apps på messe

Halvvejs i stor levering af Scania til Vendelbo

Kort om navne

Kæmper fortsat for gratis bro

Teenagealderen er slut for DTL

Parkerede lastbiler skal ud af byen

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Ny SNYPER-LTE Graphyte signaltester - analyserer flere netværk samtidig

Produktfokus: Svingkraner

Lastas har leveret en ny Kel-Berg 3 akslet maxi flexi gardintrailer til Chr. Andersen Sunds ApS

CLAMPEX ® Spændelementer fra KTR

Kom til åbent hus hos SAWO i Herlev

Et helt NOPA træk til Vridsløsemagle Kran og Container

Nyt træk til Vestjyllands Andel amba

Ny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 59 m3 med aut. rullepresenning til Benny Rasmussen & Søn

Vil du have den bedste kranløsning på markedet? Og skal prisen være den HELT rigtige?

Kom til åbent hus hos SAWO i Herlev

Prysmian er med til at holde Danmark rent

Tillykke til Lysen Biler med vaskemaskine nr 5 fra WashTec

Hils på din nye kollega - kontorrobotten

Vi har, heldigvis, mange forskellige opgaver

Mange nye HR-funktioner med seneste Dynamics 365 for Talent - Måske du allerede har adgang

Manicus Teknik, din leverandør af hydraulik

Multilift Power kroghejs til flytning af containere

Ubro SystemPac introducerer en ny biobaseret strækfilm

3G-netværket har talte dage

1 stk. ny 3-akslet gardintrailer til Simon Dam Transport!

Billig emballage

Danmarks største udvalg af LØFTEGREJ online →→→→

Vidste du, at BSV kan tilbyde følgende?

Kom til åbent hus hos SAWO i Kolding

EVCS hybrid ladekabel til 2-33 kV og 16-32 A

Send til en kollega

0.229