23948sdkhjf

Netværket er det vigtigste værktøj

Skal man drive transportvirksomhed i Danmark, er de gode forbindelser afgørende, mener de hos C.M. Transport

C.M. Transport A/S’ største forretningsområde har altid været transport af byggematerialer. Men det kan være sårbart at være specialist, og i 2006 udgjorde virksomhedens opgaver for byggebranchen helt op mod 60% af omsætningen.

Det fik ledelsen til at kigge efter nye forretningsområder, og i dag er virksomhedens trailere med medbringertrucks og kraner meget efterspurgt.

- Medbringertrucks gør os i stand til at komme helt ud til kunden, fra byggepladsen til sommerhusområdet, og det giver os en fleksibilitet, fordi vi selv kan stå for af- og pålæsning. Og så kan de bruges både til byggematerialer og andre former for gods, siger direktør og medejer Malte Skinbjerg.

I dag kan C.M. Transport stille med 12 kranbiler og 35 trucktrailere, og det er der ikke mange af konkurrenterne, der kan matche. Det har givet stabilitet og styrke på de nicheprægede ydelser, samtidig med, at man via almindelig trailerkørsel kan tilbyde “mælken i supermarkedet”, som Malte Skinbjerg udtrykker det: Den ydelse, man bare skal have i repertoiret.

Men ét af de vigtigste forretningsværktøjer, man kan hive op ad posen, er stadig netværket:

Læs også: Vognmændenes indtjening hænger i bremsen

- Ingen transportører kan i dag overleve uden samarbejdspartnere, for vi bytter jo godset med hinanden på kryds og tværs. Det handler om at køre så lidt tomkørsel som muligt, for vi skal have kilometerne betalt, for at få forretningen til at hænge sammen. Og det klarer man kun ved at have et netværk. Så i dag arbejder vi sammen med stort set alle transportører i Danmark.

Den forretningsstrategi har været med til at sikre C.M. Transport flotte resultater på bundlinjen de seneste år; men det får ikke nogen til at hvile på laurbærrene, forsikrer Malte Skinbjerg. Men de vil ikke vækste for enhver pris.

- Vi kan ikke bare læne os tilbage, fordi det går godt lige nu, for vi skal være klar, når det begynder at gå den anden vej. Selvom vi nok alle går med en drøm om at øge omsætningen og medarbejderstaben, så synes jeg, vi har en god størrelse og en god placering i markedet lige nu. Jeg vil ikke sige, at vi ikke tænker på opkøb, for man kan jo komme til et punkt, hvor man ikke organisk kan vokse mere. Men skal vi købe op, skal det være det helt rigtige firma, der passer bedst til os.

Med tendens til nordjysk beskedenhed er det lidt svært at lokke ud af Malte Skinbjerg, hvad der egentlig er nøglen til C.M. Transports succes. Overlevelse i en så omskiftelig branche som transportbranchen er ikke givet, og alligevel har C.M. Transport formået at hænge på i 100 år.

- Jeg tror bare, vi har forsøgt at drive en fornuftig forretning, og har fulgt med tendenserne i markedet. Vi har prøvet at efterleve de gamle dyder i virksomheden: Et ord er et ord, og man skal kende sine kunder. Vi skal heller ikke gøre det mere forkromet, end det er, for selvfølgelig er det fedt at nå hertil, men vi har også virkelig været i knæ. Men i bund og grund er det sund fornuft, og viljen til at arbejde og stå på i mod- og medgang. Det er det, det handler om.

Mere om: C.M. Transport
Hold dig opdateret med Transportmagasinet

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


JOB i FOKUS

Forsiden lige nu

Karsten Beier: Jeg er helt og aldeles uforstående

Vognmand udtaler sig nu om den verserende sag mod Kurt Beier Transport

Conaramte containerrederier vinker farvel til 35 pct. af aktieværdien

Kvindelige lastbilchauffører samler ind i sorgen over dræbt 24-årig kollega

En kvindelig lastbilchauffør mistede livet i en trafikulykke syd for Christiansfeld i sidste uge

Coop køber Danmarks første el-lastbil til godstransport

Scania leverer el-lastbilen til efteråret

DTL og SLD om vejpakke: En vigtig sejr

Vejpakkens vedtagelse er en milepæl og en positiv nyhed, der vil gavne transportbranchen langt ud i fremtiden, mener flere brancheaktører

Nyhedsbrev

9.183 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Virksomheder bliver frataget krav om fartskrivere

Landets betonproducenter bliver fremover undtaget fra kravet om fartskrivere i lastbiler, der transporterer flydende beton

Online Avis Arkiv

EU's vejpakke er vedtaget: Regler skal stoppe postkasseselskaber og lønpres

Det vil være lettere for danske chauffører at klare sig med de nye EU-regler, siger transportminister

Opkøbsmaskinen Scan Global Logistics havde flot 2019

Danish Crown klar til at droppe Kurt Beier Transport ved dom

Fagforbundet 3F kritiserer de firmaer, der stadig bruger Kurt Beier Transport A/S

P. K. Justesen køber otte nye lastbiler

Kommune varsler tilsyn med overnatningslokaler i transportbranchen

20 ejendomsejere i Padborg er udvalgt til at få tilsynsbesøg fra Aabenraa Kommune i løbet af august

Vognmand kræves fængslet for grov udnyttelse af chauffører

Transportfirma kom i fokus, da det kom frem, at selskabets chauffører levede under usle kår nær grænsen

Hollandsk politi afslører torturcontainere brugt af kriminelle

Onsdag er knald eller fald for chaufførerne på Europas veje

Hvis et ændringsforslag bliver stemt igennem, så falder EU's vejpakke. Det vil være tragisk, mener politiker

Udrykningskøretøjer undgår nu stærekassebøder

Rigspolitiet har fundet en løsning for uretmæssige stærekassebøder

Alpi investerede flittigt i 2019

Fødevarestyrelsen: Lastbiler kan slæbe svinepest med ind i Danmark

Danske Vognmænd ekskluderer transportselskab

På grund af mistanke om ulovlig cabotagekørsel smides selskab ud af branchefællesskab

Nyt logistikcenter får op til 300 flere lastbiler til Horsens dagligt

Når DSV's nye logistikcenter i Lund står færdigt i 2026, forventer koncernen, at antallet af lastbiler, der dagligt kører til og fra det nye hovedsæde, stiger fra 700-800 til 800-1000

Scania åbner køreskole i Ishøj

Lastbilchauffører kan nu tage uddannelse direkte hos lastbilleverandør

Færre lastbiler bliver indregistreret

Der kom 260 nye lastbiler på vejene i juni, hvilket er 67 pct. færre end i samme måned sidste år

Transportmagasinet udkommer også i sommerferien

Grenaa Havn i ny udvidelse

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Biodiesel på seks Q8-stationer

Hjælper med at reducere brændstofforbruget

Vejpakken: Hjem til familien hver fjerde uge

Se kortet: Her er risikoen for fartbøder størst

Mærsk bag nyt institut: Skal gøre skibsfart klimaneutral

Ny overenskomst på plads mellem Krifa og ITD Arbejdsgiver

ATL: Chauffører på svinetransporter straffes for hårdt

Vejen er banet for klimaplan for transportbranchen

EU udsætter frister på kørekort og tilladelser

ITD: Affaldsaftale er et skridt mod flere udbud og fri konkurrence

Danmark får enormt grønt brintanlæg - Holland betaler

Nyt Proshop-lager får 70 robotter

Se alle Medlemmernes egne nyheder

NOS A/S - din specialist i løfteklør.

Kel-Berg tipkærre fra Lastas til Hundborg Transport ApS

Intern Auditor Kvalitet

Fantastisk flot opbygning med finesser

Nyt vaskeanlæg hos Vognmand Svend Erik Brogaard A/S

Eliteleverandør til det offentlige

Udskydelse af AM-bidrag og A-skat for aug/sep/okt

Tacho uden bøvl!

Alt i stålwire og tilbehør - Fyns Kran Udstyr A/S

RID Sikkerhedsrådgiver, fornyelse

Ny Kel-Berg tiptrailer leveret til Anker Christensen Eftf.

Schmitz Cargobull Webinar i samarbejde med Siemens

DFD's helt egen shop er nu live

Robot fjerner triviel flaskehals i corona test

Hvornår skal du kassere dit rundsling?

Vi har åbent som normalt - hele sommeren! -Fyns Kran Udstyr

Manuelle taljer fra TOHO hos Carl Stahl A/S

ADR Sikkerhedsrådgiver, fornyelse

Ny Kel-Berg city gardintrailer til Ola Bjerregaard ApS

Hejs og montering af vinduer med C10 minikran

3D-felt øger opmærksomheden på fodgængere

Ny kran, ude eller inde? Vi er klar - Fyns Kran Udstyr A/S

NOS A/S - din specialist i test og eftersyn.

Kel-Berg tipkærre fra Lastas til Vognmand Klaus Wolf

En emballage der gør en forskel

Send til en kollega

0.157