23948sdkhjf

Netværket er det vigtigste værktøj

Skal man drive transportvirksomhed i Danmark, er de gode forbindelser afgørende, mener de hos C.M. Transport

C.M. Transport A/S’ største forretningsområde har altid været transport af byggematerialer. Men det kan være sårbart at være specialist, og i 2006 udgjorde virksomhedens opgaver for byggebranchen helt op mod 60% af omsætningen.

Det fik ledelsen til at kigge efter nye forretningsområder, og i dag er virksomhedens trailere med medbringertrucks og kraner meget efterspurgt.

- Medbringertrucks gør os i stand til at komme helt ud til kunden, fra byggepladsen til sommerhusområdet, og det giver os en fleksibilitet, fordi vi selv kan stå for af- og pålæsning. Og så kan de bruges både til byggematerialer og andre former for gods, siger direktør og medejer Malte Skinbjerg.

I dag kan C.M. Transport stille med 12 kranbiler og 35 trucktrailere, og det er der ikke mange af konkurrenterne, der kan matche. Det har givet stabilitet og styrke på de nicheprægede ydelser, samtidig med, at man via almindelig trailerkørsel kan tilbyde “mælken i supermarkedet”, som Malte Skinbjerg udtrykker det: Den ydelse, man bare skal have i repertoiret.

Men ét af de vigtigste forretningsværktøjer, man kan hive op ad posen, er stadig netværket:

Læs også: Vognmændenes indtjening hænger i bremsen

- Ingen transportører kan i dag overleve uden samarbejdspartnere, for vi bytter jo godset med hinanden på kryds og tværs. Det handler om at køre så lidt tomkørsel som muligt, for vi skal have kilometerne betalt, for at få forretningen til at hænge sammen. Og det klarer man kun ved at have et netværk. Så i dag arbejder vi sammen med stort set alle transportører i Danmark.

Den forretningsstrategi har været med til at sikre C.M. Transport flotte resultater på bundlinjen de seneste år; men det får ikke nogen til at hvile på laurbærrene, forsikrer Malte Skinbjerg. Men de vil ikke vækste for enhver pris.

- Vi kan ikke bare læne os tilbage, fordi det går godt lige nu, for vi skal være klar, når det begynder at gå den anden vej. Selvom vi nok alle går med en drøm om at øge omsætningen og medarbejderstaben, så synes jeg, vi har en god størrelse og en god placering i markedet lige nu. Jeg vil ikke sige, at vi ikke tænker på opkøb, for man kan jo komme til et punkt, hvor man ikke organisk kan vokse mere. Men skal vi købe op, skal det være det helt rigtige firma, der passer bedst til os.

Med tendens til nordjysk beskedenhed er det lidt svært at lokke ud af Malte Skinbjerg, hvad der egentlig er nøglen til C.M. Transports succes. Overlevelse i en så omskiftelig branche som transportbranchen er ikke givet, og alligevel har C.M. Transport formået at hænge på i 100 år.

- Jeg tror bare, vi har forsøgt at drive en fornuftig forretning, og har fulgt med tendenserne i markedet. Vi har prøvet at efterleve de gamle dyder i virksomheden: Et ord er et ord, og man skal kende sine kunder. Vi skal heller ikke gøre det mere forkromet, end det er, for selvfølgelig er det fedt at nå hertil, men vi har også virkelig været i knæ. Men i bund og grund er det sund fornuft, og viljen til at arbejde og stå på i mod- og medgang. Det er det, det handler om.

Mere om: C.M. Transport
Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

BMS sætter rulleskøjter på 23 meter højt fyrtårn

Leman afslutter stort udbud på 68 nye trailere

Statsstøtte til Femern kommer igen under lup

EU åbner undersøgelse af statsstøtte til Postnord

Danmark og Sverige undersøges af EU for statsstøtte til PostNord i strid med EU's regler

Vognmand og chauffør står til bøder for over 100.000 kroner

Nyhedsbrev

8.823 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Iveco varmer op til Le Mans fra Skagen til København

Online Avis Arkiv

Blue Water ekspanderer i øst

Politiet advarer: Bølge af tyverier fra varebiler

Nyt fra bestyrelser og direktionsgange

Nye leveringer

Volvos Vera har fået sin første selvkørende opgave

Direktør fejrer 25 år

Skagen Havn underskriver kontrakt om etape 3-udvidelsen

Skagen Havn har valgt Per Aarsleff A/S som entreprenør på etape 3-udvidelsen af havnen. Udvidelsen er den største i havnens historie og forventes at koste 500 mio. kroner

Flere unge omdelere til Nordjyske

Rekordmange tager vandvejen til Folkemødet

Leman: - Flere opkøb på vej

Efter skraldekonflikt: Samarbejdet slutter til august

Frederikshavn Forsyning og Remondis har indgået opsigelsesaftale

ITD til ny regering: - Hold vågent øje med Postnord

DLG samler transport og lager i Taulov

Rejsegilde på stort logistikcenter i Taulov Dry Port.

Beskedent overskud hos Esbjerg Gods

Kanonkonge fik ny kanon

Ny 3-akslet til vognmand fra Høng

Fuld lastbilchauffør slingrede ned ad Hirtshalsmotorvejen

Debat
Hvordan sælger vi chaufførjobbet i mødregruppen?

SpaceInvader i nordisk Top-50

Hvad er WLTP?

Færre sælgere i autobranchen

Kunstig intelligens på vej i transportbranchen

Nye smarte apps på messe

Halvvejs i stor levering af Scania til Vendelbo

Kort om navne

Kæmper fortsat for gratis bro

Teenagealderen er slut for DTL

Parkerede lastbiler skal ud af byen

Mærsk i minus trods bedre tider på verdenshavene

DSV får ny storaktionær

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Et helt NOPA træk til Vridsløsemagle Kran og Container

Nyt træk til Vestjyllands Andel amba

Ny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 59 m3 med aut. rullepresenning til Benny Rasmussen & Søn

Vil du have den bedste kranløsning på markedet? Og skal prisen være den HELT rigtige?

Kom til åbent hus hos SAWO i Herlev

Prysmian er med til at holde Danmark rent

Tillykke til Lysen Biler med vaskemaskine nr 5 fra WashTec

Hils på din nye kollega - kontorrobotten

Vi har, heldigvis, mange forskellige opgaver

Mange nye HR-funktioner med seneste Dynamics 365 for Talent - Måske du allerede har adgang

Manicus Teknik, din leverandør af hydraulik

Multilift Power kroghejs til flytning af containere

Ubro SystemPac introducerer en ny biobaseret strækfilm

3G-netværket har talte dage

1 stk. ny 3-akslet gardintrailer til Simon Dam Transport!

Billig emballage

Danmarks største udvalg af LØFTEGREJ online →→→→

Vidste du, at BSV kan tilbyde følgende?

Kom til åbent hus hos SAWO i Kolding

EVCS hybrid ladekabel til 2-33 kV og 16-32 A

Fleet Complete's Carsharing app gør det nemt for medarbejderne at booke en ...

Står du med et komplekst løfte- eller håndteringsproblem?

Vi kan levere meget andet end produkterne i vores standardsortiment hos Car...

Produktfokus: pewag levo LH

Køber du din gas her?

Send til en kollega

0.251