23948sdkhjf

Netværket er det vigtigste værktøj

Skal man drive transportvirksomhed i Danmark, er de gode forbindelser afgørende, mener de hos C.M. Transport

C.M. Transport A/S’ største forretningsområde har altid været transport af byggematerialer. Men det kan være sårbart at være specialist, og i 2006 udgjorde virksomhedens opgaver for byggebranchen helt op mod 60% af omsætningen.

Det fik ledelsen til at kigge efter nye forretningsområder, og i dag er virksomhedens trailere med medbringertrucks og kraner meget efterspurgt.

- Medbringertrucks gør os i stand til at komme helt ud til kunden, fra byggepladsen til sommerhusområdet, og det giver os en fleksibilitet, fordi vi selv kan stå for af- og pålæsning. Og så kan de bruges både til byggematerialer og andre former for gods, siger direktør og medejer Malte Skinbjerg.

I dag kan C.M. Transport stille med 12 kranbiler og 35 trucktrailere, og det er der ikke mange af konkurrenterne, der kan matche. Det har givet stabilitet og styrke på de nicheprægede ydelser, samtidig med, at man via almindelig trailerkørsel kan tilbyde “mælken i supermarkedet”, som Malte Skinbjerg udtrykker det: Den ydelse, man bare skal have i repertoiret.

Men ét af de vigtigste forretningsværktøjer, man kan hive op ad posen, er stadig netværket:

Læs også: Vognmændenes indtjening hænger i bremsen

- Ingen transportører kan i dag overleve uden samarbejdspartnere, for vi bytter jo godset med hinanden på kryds og tværs. Det handler om at køre så lidt tomkørsel som muligt, for vi skal have kilometerne betalt, for at få forretningen til at hænge sammen. Og det klarer man kun ved at have et netværk. Så i dag arbejder vi sammen med stort set alle transportører i Danmark.

Den forretningsstrategi har været med til at sikre C.M. Transport flotte resultater på bundlinjen de seneste år; men det får ikke nogen til at hvile på laurbærrene, forsikrer Malte Skinbjerg. Men de vil ikke vækste for enhver pris.

- Vi kan ikke bare læne os tilbage, fordi det går godt lige nu, for vi skal være klar, når det begynder at gå den anden vej. Selvom vi nok alle går med en drøm om at øge omsætningen og medarbejderstaben, så synes jeg, vi har en god størrelse og en god placering i markedet lige nu. Jeg vil ikke sige, at vi ikke tænker på opkøb, for man kan jo komme til et punkt, hvor man ikke organisk kan vokse mere. Men skal vi købe op, skal det være det helt rigtige firma, der passer bedst til os.

Med tendens til nordjysk beskedenhed er det lidt svært at lokke ud af Malte Skinbjerg, hvad der egentlig er nøglen til C.M. Transports succes. Overlevelse i en så omskiftelig branche som transportbranchen er ikke givet, og alligevel har C.M. Transport formået at hænge på i 100 år.

- Jeg tror bare, vi har forsøgt at drive en fornuftig forretning, og har fulgt med tendenserne i markedet. Vi har prøvet at efterleve de gamle dyder i virksomheden: Et ord er et ord, og man skal kende sine kunder. Vi skal heller ikke gøre det mere forkromet, end det er, for selvfølgelig er det fedt at nå hertil, men vi har også virkelig været i knæ. Men i bund og grund er det sund fornuft, og viljen til at arbejde og stå på i mod- og medgang. Det er det, det handler om.

Mere om: C.M. Transport
Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Lavtgående hejseladsbil

En lille, men spændende Scania P 280 til Aalborg Forsyning

Spildt masterplan koster 2018-overskud i Kolding Havn

Trods en ny omsætningsrekord kom Kolding Havn ud af 2018 med det første underskud i nyere tid. Årsagen er byrådets beslutning om at lukke havnen, forklarer direktør

Debat
Bonus for biogas kan sikre grøn omstilling

- Vi taber terræn i forhold til vores naboer, når det gælder omstilling til biogaskøretøjer, lyder det fra Ivecos miljøchef

Københavns Kommune indfører krav om grøn transport hos leverandører

Transport 2019
Få overblikket: Alle grønne køretøjer på markedet

Transport 2019
Vognmandssøn har ansvaret for transportmessen

Selv om far er vognmand, fik Nikolaj Jørgensen aldrig selv det store kørekort, men alligevel arbejder han for transportbranchen

Nyhedsbrev

Nyt fra bestyrelseslokaler og direktionsgange

Online Avis Arkiv

Transport 2019
I biffen: Se Convoy!

Se den legendariske truckerfilm sammen med chaufførerne og Mr. President

Flere billeder: Her er de fedeste biler på Transport 2019

Galleri: Indtryk fra Transport 2019

Aalborg Havn tjener stort på ejendomme

Årets varebil kåret

Rocla Danmark bliver til Mitsubishi Truck Danmark

Transport 2019 er skudt i gang

Transport 2019
Scania fejrer 50-års jubilæum for V8

PostNord vil tættere på danskerne

Jubilæumsår med Esbjerg Havn i fin form

Hanstholm Havn går frem på gods

På Køge Havn er de godt tilfredse med 2018

Ønske om enklere ordning for varebiler

Socialdemokratiet og Dansk Folkeparti mødes i dag med transportministeren for at begrænse den omfattende genregistreringen af varebiler.

Transport 2019
Sammenholdet er stort i Convoy Buddy

Chaufførklubben Convoy Buddy samler ind til fængslet chauffør og viser veteranbiler på Transport 2019.

Systematik styrer SAWO’s opbygninger

SAWO’s tekniske afdeling er vokset de senere år, og i dag foregår arbejdet med at opbygge køretøjerne hurtigere, samtidig med at kvaliteten er højere.

Robotterne rykker ind hos HMK Bilcon

HMK Bilcon satser på automation, og de første robotter kommer måske allerede i slutningen af 2019.

De danske lastbiler transporterer mindre på landevejene

Fin måned for salget af varebiler og lastbiler

28-årig klemt til døde under komprimeret affald

Nyt fra bestyrelser og direktionsgange

FDM: Bro-bilister skal ikke betale for ny infrastruktur

Nyt fra bestyrelser og direktionsgange

Svanemærket vaskehal til busser

EU afviser cabotage i England

Nyt om navne

Thomas Darving til Leasing Fyn

Nyt fra bestyrelser og direktionsgange

Modkørende trafik på Øresund i nat

Debat
Vi skal lære af de gode eksempler

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Hvordan vasker du dine lastbiler og busser? Læs med her før du køber et vaskeanlæg…

Der er fuld gang i den på vores stand på Transport 2019!

Controlflex Kobling

PallEvator pallemagasinerne fra Q-System får en ekstensiv opdatering

Markedsanalyse: 5 gode grunde til at investere i EDI

Har I styr på virksomhedens IT-sikkerhed? | Gratis gå-hjem-møde i ISO 27001

Hvide solceller til administrationsbygning

Meget mindre møg

Se Kärchers innovative nyheder på Transport 2019

HCS overtager Hashøj Biogas

Går du og tænker på et salg af dit transportfirma

SCHMIDT Koblinger

Brandsikre forgreningsdåser og kabler

VM Tarm kommer til Transport 2019

Kompetente medarbejdere løfter niveauet

BSV Krantilbehør er klar til Transportmessen!

Kom og besøg os :-)

Køb til vækst

Gør som SCT transport! Køb løftegrejet online! Få samme muligheder på Transport 2019 eller lige her

Hvide facader med solceller

Mød os på Transport2019 - du finder os på stand L9124

Load test af offshore kranbjælke

Uformelt møde på Transport 2019

PRODUKTFOKUS: Ergolash surringer

WashTec ønsker K V Markussen A/S tillykke med den nye vaskemaskine

Send til en kollega

0.2