23948sdkhjf

Netværket er det vigtigste værktøj

Skal man drive transportvirksomhed i Danmark, er de gode forbindelser afgørende, mener de hos C.M. Transport

C.M. Transport A/S’ største forretningsområde har altid været transport af byggematerialer. Men det kan være sårbart at være specialist, og i 2006 udgjorde virksomhedens opgaver for byggebranchen helt op mod 60% af omsætningen.

Det fik ledelsen til at kigge efter nye forretningsområder, og i dag er virksomhedens trailere med medbringertrucks og kraner meget efterspurgt.

- Medbringertrucks gør os i stand til at komme helt ud til kunden, fra byggepladsen til sommerhusområdet, og det giver os en fleksibilitet, fordi vi selv kan stå for af- og pålæsning. Og så kan de bruges både til byggematerialer og andre former for gods, siger direktør og medejer Malte Skinbjerg.

I dag kan C.M. Transport stille med 12 kranbiler og 35 trucktrailere, og det er der ikke mange af konkurrenterne, der kan matche. Det har givet stabilitet og styrke på de nicheprægede ydelser, samtidig med, at man via almindelig trailerkørsel kan tilbyde “mælken i supermarkedet”, som Malte Skinbjerg udtrykker det: Den ydelse, man bare skal have i repertoiret.

Men ét af de vigtigste forretningsværktøjer, man kan hive op ad posen, er stadig netværket:

Læs også: Guld-Volvo til jubilæum

- Ingen transportører kan i dag overleve uden samarbejdspartnere, for vi bytter jo godset med hinanden på kryds og tværs. Det handler om at køre så lidt tomkørsel som muligt, for vi skal have kilometerne betalt, for at få forretningen til at hænge sammen. Og det klarer man kun ved at have et netværk. Så i dag arbejder vi sammen med stort set alle transportører i Danmark.

Den forretningsstrategi har været med til at sikre C.M. Transport flotte resultater på bundlinjen de seneste år; men det får ikke nogen til at hvile på laurbærrene, forsikrer Malte Skinbjerg. Men de vil ikke vækste for enhver pris.

- Vi kan ikke bare læne os tilbage, fordi det går godt lige nu, for vi skal være klar, når det begynder at gå den anden vej. Selvom vi nok alle går med en drøm om at øge omsætningen og medarbejderstaben, så synes jeg, vi har en god størrelse og en god placering i markedet lige nu. Jeg vil ikke sige, at vi ikke tænker på opkøb, for man kan jo komme til et punkt, hvor man ikke organisk kan vokse mere. Men skal vi købe op, skal det være det helt rigtige firma, der passer bedst til os.

Med tendens til nordjysk beskedenhed er det lidt svært at lokke ud af Malte Skinbjerg, hvad der egentlig er nøglen til C.M. Transports succes. Overlevelse i en så omskiftelig branche som transportbranchen er ikke givet, og alligevel har C.M. Transport formået at hænge på i 100 år.

- Jeg tror bare, vi har forsøgt at drive en fornuftig forretning, og har fulgt med tendenserne i markedet. Vi har prøvet at efterleve de gamle dyder i virksomheden: Et ord er et ord, og man skal kende sine kunder. Vi skal heller ikke gøre det mere forkromet, end det er, for selvfølgelig er det fedt at nå hertil, men vi har også virkelig været i knæ. Men i bund og grund er det sund fornuft, og viljen til at arbejde og stå på i mod- og medgang. Det er det, det handler om.

Mere om: C.M. Transport


Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Top 100 - 2018
Se tallene: Transportbranchens største bundlinjer

Transportmagasinet har analyseret de danske vognmænd, pakke- og kurerfirmaer, flytteforretninger og speditører. Se hvem der tjener mest

Top 100 - 2018
Speditionsbranchen gik i bakgear

Speditørerne transporterede gods som aldrig før, men indtjeningen bakkede fire år tilbage.

Top 100 - 2018
Se tallene: Hver anden speditør tabte indtjening

Hvilke speditører tjener mest - og mindst? Få svaret og endnu flere nøgletal fra Transportmagasinets Top-analyse her

Mægler stod for salget til NTG

Kurt Beier-sagen
Danish Crown giver Kurt Beier otte uger mere

I en ny erklæring forpligter Danish Crown sig på at sikre ordentlige arbejdsforhold for deres chauffører

Nyhedsbrev

Nyt fra bestyrelser og direktionsgange

Online Avis Arkiv

MAN vil erobre Grønland

Top 100 - 2018
Transportbranchens top tjener færre penge

Indtjeningen fulgte ikke med aktiviteten op hos de danske transportvirksomheder sidste år.

Affaldsselskab erkender ulovlige indkøb for 94 mio. kr.

Landets tredjestørste kommunalt ejede affaldsselskab har i en lang årrække handlet i strid med udbudsreglerne.

Aldi: Vi garanterer ordnede forhold

Nye leveringer

Selv om vi er kommet ind i vintermånederne, er salget af materiel stadig højt. Her er et lille udvalg fra de seneste ugers leveringer

Debat
Stop de kreative løsninger

Erik Østergaard fra DTL er klar med en replik til Leif M. Pedersens indlæg i Transportmagasinet

Alle gode gange fire DAF

Lastbilmægleren v. Carsten Lykke leverer DAF flyttebil nr. fire på lige så mange år til Bechs & ABC Flytteforretning i Kolding.

Forureningsfri kørsel på op til 10 km

Scania fortsætter sit fokus på hybridteknologien. Nu kommer to nye hybrid-lastbiler i Next Generation-serien. Det er lastbiler til bæredygtig kørsel i byerne

Varebiler er særligt eksponeret for uheld om vinteren

Kolding Havn lukker: Direktør er chokeret og trist

I Kolding har et enstemmigt byråd besluttet af lukke erhvervshavnen, der netop har præsenteret en ny helhedsplan

Kurt Beier-sagen
Postnord kører videre med udenlandske chauffører

Debat
Er det nok bare at sige undskyld?

Leif Midtgaard Pedersen fra ICT Logistics har en opsang til den danske transportbanche - og til indkøbere og lovgivere

DLG får logistikcenter i Taulov

PFA og ADP opfører 28.000 m2 logistikcenter for DLG i Fredericia

DHL er Danmarks Bedste Arbejdsplads

Stigende oliepriser presser Mærsks indtjening

Kurt Beier-sagen
Sag om filippinske chauffører går verden rundt

Historien om de underbetalte filippinske chauffører fra slumlejren i Padborg har fundet vej til nyhedsoverskrifterne på flere kontinenter

Organiseret snyd i vognmandsfirma giver rødt kort til chauffører

Vestre Landsret justerer på dom i sag om fusk i vognmandsfirma i Horsens.

Ny konkurrence for chauffører

Scania Driver Competition afløser Young European Truck Driver. Nu er der ingen aldersbegrænsning.

Jetpak overtager Right Away

Fremtidens Transport
Trafiksikkerhed er mere end dæk

Det er rimeligt at bøderne firedobles

Ny hurtigtørrende lak til lastbiler

Nyt fra bestyrelser og direktionsgange

Ung lastbilchauffør død i trafikulykke ved Skanderborg

Kurt Beier-sagen
Virksomheder genoptager ikke samarbejdet med Kurt Beier

Højre bane er blevet mere populær

Kurt Beier-sagen
Danish Crown afventer politisag i Kurt Beier-skandale

Tonstung turbine løftet på plads i Kalundborg

Markant flere biler sætter motorveje under pres

Fast forbindelse mellem København og Landskrona afvises

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Vær med og få mere viden til dit arbejde - uden beregning

IDS - Europas sikreste kort!

Her er bilejernes 3 største ønsker til værkstederne

Kontorrobotterne indtager dine processer – vær på forkant med fremtiden nu

TomTom Telematics er udnævnt til Europe’s største udbyder af flådestyringsløsninger for 4. år i træk

Endnu en ny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 37 m3 leveret til DSV Transport A/S

Deltag i vores kundetilfredshedsanalyse >>

Høj præcision og sikkerhed med RON dynamometre

NOS A/S leverer wirestropper

CSR rapportering kan være værdiskabende - og overskueligt for jer

Mercedes-Benz i Norge har valgt Omnicar SAM til taxaer, køreskoler og nyttekøretøjer

Implementering af AMCS Intelligent Optimering software til ruteplanlægning gennemført hos CNC

Ny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 56 m3 med åbenbar side til Vognmand Michael Munch ApS

Opret jobannonce nemt og gratis på Jobnet for Arbejdsgivere

Ekspropriation og gæsteprincippet for specialister 2018

To nye Kel-Berg 3 akslet Hardox tiptrailer 24 m3 leveret til Focus Miljø ApS

Undgå produktionstop!

Lastas Trucks Danmark A/S leverer en ny DAF XF 530 FTS SSC til De Nova ApS

Sikker rekrutteringsproces på Jobnet for Arbejdsgivere

Farligt Gods Seminar

HUSK: Køb faldsikringsudstyr godkendt til hele 150 kg hos Fyns Kran Udstyr ...

Kontorrobotterne kommer - vær beredt (Webinar)

Vi samarbejder med alt og alle

Se hvor nemt du kan flytte og transportere tunge emner

5 nye HMF 2120-K5 kraner til DOT (Dansk Overflade Teknik)

Send til en kollega

0.266