23948sdkhjf

Betalingsbro er et skråplan

| Af Jesper B. Nielsen | Tip redaktionen om en historie

- Jeg vil næsten kalde det for tyveri.

Så skarpt trækker oldermand Jørgen K. Jensen fra Vognmandslauget i København situationen op i forbindelse med åbningen af den nye bro over Roskilde Fjord ved Frederikssund.

- Det er med stor undren og beklagelser, at det skal koste penge at passere Kronprinsesse Marys Bro. Jeg forstår fuldt ud mine vognmandskolleger i Nordre Birks Vognmandsforening og specielt formanden Ole Federiksens frustration.

Sker det i København?
Oldermanden frygter, at lignende tiltag kan ske i Københavns Kommune.

- Hvis det store røde flertal i Københavns Kommune en dag finder ud af, at Dronning Louises Bro skal udvides, eller at der skal foretages en større nybygning for at kunne klare den stigende cykel- og el-løbehjulstrafik, ligger det lige til "venstrebenet" at benytte sig af brugerbetaling, siger han med slet skjult ironi.

- Undskyldningen for, at der skal betales for at køre over Kronprinsesse Marys Bro er, at der måske først om ti år vil være plads i statens budget til at bygge broen. Det giver mig unægteligt nogle bange anelser, siger han.

Egenbetaling rammer bredt
- Hvert år bruger vi over 30 milliarder kroner på integration. Fred være med det, men jeg kunne godt ønske mig, at det var en del mindre, så der blev et større råderum til at udvikle infrastrukturen.

- Vi er ude på et skråplan, når man truer med lange ventetider, som kun kan gøres kortere med egenbetaling.

- Jeg kan frygte, at egenbetaling kan komme til at gælde for hospitaler, lægehjælp eller for den sags skyld plejehjem for udslidte og nedbrudte vognmænd og chauffører, som i dagens Danmark er en truet race på grund af de store og mange gange ganske uforståelige love og regler, som vores branche skal leve under, slutter Jørgen K. Jensen.

Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Vognmænd med varebiler får store bøder

720 lastbiler igennem København hver dag? Her bliver det besluttet

Tidligst i slutningen af 2020 afgøres det, hvordan 80 millioner tons jord skal transporteres til det kommende kæmpebyggeri i København, Lynetteholm

Voldsom vejvrede: Chauffør i følgebil truet med kniv

Undgå bøder: Få de rigtige oplysninger på varebilen

Motorstyrelsen lancerer nu en målrettet vejledningsindsats, efter en række kontroller har vist, at mange virksomheder glemmer at påføre cvr-nummer og virksomhedens navn på siden af deres varebiler

Direktører tror på batterier og biogas, men diesel har langt igen

Nyhedsbrev

9.033 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Ny kampagne skal få bilister til at tænde baglygterne

Online Avis Arkiv

ITD: Luk underskudsaktiviteter i Postnord

Aarstiderne først med el-lastbil

Nu kommer el-lastbilerne til Danmark. De første to går til Aarstiderne og City-Logistik

Vejpakken og grøn omstilling på dagsordenen i Bruxelles

Efter Padborg-skandalen: Nye etiske transportregler møder kritik

Ny og mere bæredygtig Scania

28 meter høj bro-pylon kom på plads med BMS' hjælp

Hiab udvider garantien

800 meter længere pr. liter

Ugens grin: Langsom død

Antallet af danske vognmandsvirksomheder vokser

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Mærsks containerfragt trodser modvind på verdenshavene

Ministerium skal finde løsning på problem med nye miljøzoneregler

Optimisme hos DTL efter første møde i klimaudvalg

H. P. Therkelsen har meldt sig ud af ITD

Ukrainsk vognmand dømt: Manipulation blev kostbar affære

Alex Andersen Ølund tester spritny Volvo-teknologi

Test
TEST: Franskmand med forbedringer

Renault Master kommer nu i en forbedret udgave, der er både mere støjsvag og bedre skruet sammen end tidligere - og sikrere.

Der er en grønnere vej

Still får ny dansk direktør

Rapport: IT-sikkerheden halter i hver fjerde virksomhed

Første i Danmark: YX lancerer bæredygtig diesel på truckanlæg

Virksomheder med underskud: Største stigning siden finanskrisen, men…

Hovedrenovering af udskældt bro udskudt i ti år

Protruck vinder initiativpris

Scania opgraderer på uddannelser

Konkurser i september

Klumme: Konsekvenser ved udeladelse af CE-mærkning

Skift olie på ramperne inden frosten kommer

Betalingsbro er et skråplan

Se alle Medlemmernes egne nyheder

SUV´erne er populære - også at lease

Har du været forbi vores lagersalgs-side på fyns-kran.dk?

Series 14-25 FRT1.

Kel-Berg city gardintrailer til Vognmand Jakob Andreasen

Manicus Teknik præsenterer KTR wind power teknologi

Trusted-tracker - et teknologisk vidunder

Danmarks indsats for verdensmålene i et større perspektiv

NOS A/S udfører tests og eftersyn

KH-Technic ApS præsenterer ODE's trykregulator til højtryk

Afhentning indenfor 30 minutter i de danske storbyer

Grundfos' implementering af FNs verdensmål

Kel-Berg hejseladskærre til Marius Pedersen A/S

Datakrav til transportørerne

Vintertip: Undgå at porten står unødig åben med autoluk

Tip os til vores nye kollega og vind et gavekort

Afhentning af gods om eftermiddagen og levering inden 7:00

Skal i løfte non-stop?

Spændelement for glatte aksler og rør

Sidste udkald til basiskursus om Udbudsloven

Ny hjemmeside om bæredygtighed

NOS A/S har pallegafler til DIN løfteopgave!

NYHED: Unikke Rundsling til 'Heavy Lift' fra Hampidjan

Ny Maxtrailer !

Vind en Dynello Accu Winder - Fyns Kran Udstyr

Ringspann® præcision

Send til en kollega

0.274