23948sdkhjf

DTL's virtuelle generalforsamling

| Af Jesper B. Nielsen | Tip redaktionen om en historie

DTL-formand Martin Danielsens skriftlige beretning til de delegerede på DTL's første virtuelle generalforsamling nogensinde stod i uvishedens tegn. Coronakrisens hærgen er det største anslag mod vognmændenes hverdag siden finanskrisen, sagde formanden.

 - Hvor længe vil det vare ved? Vil økonomien rette sig? Hvad bliver de langsigtede konsekvenser? Hvor længe kan forretningen klare det økonomisk? Spørgsmålene står i kø – svarene lader vente på sig.

Det fastslog DTL’s formand Martin Danielsen i sin skriftlige beretning til de delegerede på DTL's første virtuelle generalforsamling nogensinde.

- Coronakrisens hærgen har nemlig skabt en betydelig usikkerhed, som mange vognmænd må leve med i øjeblikket.

- Som vognmænd står vi hver dag med disse spørgsmål helt inde på livet. Omkring os styrtbløder også nogle af vores kunder. Nye procedurer for at hente og aflevere godset, forskellige forholdsregler fra kunde til kunde. Det er helt nyt territorium for mange af os.

- Det er svært at se Covid-19 som andet end det største anslag mod vores hverdag siden seneste finanskrise, ”sagde” Martin Danielsen, der også kunne konstatere, at DTL organisationen før krisen udviste en stabil lønsum i medlemskredsen, en beskeden, men reel medlemsfremgang i forhold til året før – og en tendens til lidt flere større medlemmer:

Veltrimmet organisation

- Indtil for et par måneder siden ville jeg have kunnet holde en beretning, der kunne fortælle om en ret veltrimmet organisation, en fornuftig økonomi, store politiske sejre og et erhverv med fornuftig gang i hjulene. I dag ser tingene anderledes og mere usikkert ud.

Læs også: DTL-direktør: - Vi har arbejdet stenhårdt

- Og det er derfor også med betydelig alvor, at jeg adresserer jer i dag. Jeg kender ikke en eneste vognmand, ikke et eneste DTL-medlem, som ikke er blevet dybt påvirket af Covid-19. Det kan være privat. Eller som vognmand og forretningsdrivende. Eller begge dele.

Vi holder samfundet i gang

DTL- formanden rettede samtidig en stor tak til medlemmerne og deres medarbejdere:

- Hvis der er én ting, som den krise har vist alle i landet – så er det at godstransport og pakkedistribution i alle afskygninger: Levende dyr, fødevarer, affald – alt – er helt afgørende for at holde vores samfund i gang.

Hold jer orienteret

Jeg tror, at langt flere danskere har fået øjnene op for, at lastbilerne, med vognmænd og chauffører bag rattet, har en helt uundværlig rolle i det moderne samfund. Både til daglig og i en lock-down og krisesituation.

Læs også: DTL: Ny bestyrelse

Formanden sluttede af med en opfordring til medlemmerne om at holde sig orienteret hos DTL via de informationskanaler, der står til rådighed.

Alle DTL-medlemmer bliver nemlig med indførelsen af en ny hjemmeside automatisk abonnenter på DTL's nyhedsbreve, presseklip og pressenyheder.

- Jeg vil bede jer om at beholde disse abonnementer. Det er jo via de kanaler, vi lettest kan kommunikere til alle medlemmer i hverdagen og i perioderne mellem at DTL-Magasinet udkommer.

- Når jeg undertiden hører et medlem sige: ”Vi hører jo aldrig fra DTL”, så skyldes det som regel, at man ikke har givet sig selv muligheden for at få informationen. Det gælder om at være på den kanal, der sender.

Næstformand præsenterede ny hjemmeside

DTL-formandens information om vigtigheden af kommunikation og information blev fulgt op af næstformand Jens H. Petersen i hans første beretning som næstformand til medlemmerne: ”Siden sidst, vi mødtes til generalforsamling, er der blevet arbejdet intenst med en ny hjemmeside…,” oplyste næstformanden fra Hanstholm, og fortsatte senere:

Læs også: Oldermanden takker af

- Den nye hjemmeside skulle gerne være nemmere at finde rundt i, mere logisk – og ikke mindst, så bliver den meget bedre at komme til via sin mobiltelefon. De lukkede siders indhold er for det meste gjort tilgængeligt – og log-in funktionen gjort nemmere. Alt i alt skulle det gerne gøre det nemmere og mere praktisk at hente oplysninger på DTL's hjemmeside.

Jens H. Petersen kunne oplyse, at I alle medlemmer fået en mail – hvor man bliver bedt om at abonnere på DTLs nyheder, nyhedsbreve, både de generelle og dem til kran-blok, DTL-Dyr, Danaffald m.v.

- Det er en rigtig god idé. Det er den vej rundt, I får de vigtigste og mest opdaterede informationer – til gavn for jeres arbejde. Og får en bedre fornemmelse af, hvad DTL rent faktisk gør og opnår. Og det er også fortsat muligt at gå ind via hjemmesiden og tilmelde sig dér,” var næstformandens budskab til medlemmerne.

Hold dig opdateret med Transportmagasinet

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


JOB i FOKUS

Forsiden lige nu

Ny generation i front for Jørgen Jensen Distribution: - Der skal ikke nye boller på suppen

Polsk chauffør dømt og udvist 25 timer efter anholdelse

Branchen står klar: - Nu kan det bare blive studentertid

Nu er PEMA blevet TIP

DSV kræver stor CO2-reduktion af sine leverandører

Nyhedsbrev

9.160 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Trods tilskud på 45 millioner: Postnord Logistics går igen i rødt

Online Avis Arkiv

Thygesen Transport lukkede kranafdeling: - Nu skal vi finde vores leje

Ditte giver mange lastbiler den sidste finish inden levering

Vognfabrik med flotte kornopbygninger: Forskellen ligger i detaljen

Østjysk vognmand vokser med travl byggebranche

Dekra sætter skub i antallet af faglærte chauffører

Kranproduktion på halv kraft

Selv om corona-virussen har betydet store udfordringer for HMF, har produktionen på intet tidspunkt været lukket ned

Vognmandsforretning lukker efter 83 år: Konkurrencen er for hård

Test
TEST af el-lastbiler: Kort, koncentreret bykørsel

To Scanianitter på pension

Batteridrevne kraner til Rødovre

Minister åbner mulighed for smuthul i miljøzonesag

Fremtidens surringsbånd er her

OK's første vaskehal for lastbiler

Skive Køletransport tjener mere: Mange års arbejde betaler sig

Lastbilfabrikanter fraråder partikelfilter

Ancotrans overvejer indtog i nye lande efter rekordregnskab

ATL: Anden bølge kan ramme os hårdere

Marius Pedersen opkøber FKS Slamson

De rykker ud når lastbilen bryder ned

Vestjysk transportvirksomhed lægger million til bundlinjen

Lastbilsalg ramt af corona

Nordjysk transportfirma gentager millionoverskud

DTL foreslår: Sådan kan politikere redde vognmænd fra økonomisk klemme

Daimler henter topchef hos Scania

DTL: Ny bestyrelse

Krav om chaufføruddannelse bliver genindført

Lavede mad på gasblus i førerhuset: Lastbilchauffør svært forbrændt

Midtjysk slamsugerproducent får ny direktør

Flot Scania R650 V8 til Vig

Gyldigheden på en række kort og beviser bliver forlænget

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Få et tilbud på en ny ABUS Traverskran! - Fyns Kran Udstyr

Tre flotte nye Kel-Berg tiptrailere til Kurt Holm & Sønner

Skal du certificeres af Nohrcon til efteråret?

Grøn software til dine klimamål

Ny Kel-Berg city gardintrailer til Kronborg Transport ApS

Forårstilbud - spar 3.000,00 - Nederman støvfri Sandblæser.

Lad os levere dine næste støttebensplader - Fyns Kran Udstyr

Stort sortiment af hydraulisk værktøj hos Carl Stahl A/S

Langtidsholdbare vejstriber øger bilisternes reaktionstid

Tør du tage springet?

Optimering medfører 10-20 % besparelser på affaldsindsamling

Klemme- aggregater

Kel-Berg tipkærre med truckbeslag i front til HH Multi ApS

Britiske Autodesk vælger bott

Løft sikkert med kæde

Se hvorfor du ikke kan undvære en MIG-opkorter til kædesæt!

Får du efterset dit faldsikringsudstyr?

Rotatorer til alle behov

Ny Kel-Berg overføringsanhænger til Demstrup Autotransport

Intelligent optimering til cementproducenter

Få et stærkt diagnoseværktøj til AGV-diagnose!

Endnu et wirehejs flytter ud fra Støvring

Optimering til tømning af Omrins nedgravede containere

NOS A/S udfører test og eftersyn

NYHED: Automatisk adgang til hele vores webinar-bibliotek!

Send til en kollega

0.245